• امروز سه شنبه, 30 آبان 1396 - Tue 11 21 2017
  • وب سایت شخصی حاج قاسم ساعدی

    درباره حاج قاسم ساعدی


    در تاریخ 1344/7/8 در خانواده ای مستضعف و شاغل به شغل کشاورزی واقع درنعمه از توابع روستای مالکیه سفلی در بخش  مرکزی شهرستان دشت آزادگان دیده به جهان گشود که درآن برهه زمانی شرایط معیشتی بسیاردشواری برکل منطقه حاکم بود وتمام ناملایمات وفراز ونشیب زندگی را گذراند وسردی وگرمی برحسب شرایط اقتصادی متفاوت چشیده و می توان گفت شیرینی و تلخی روزگار،شرایطهای متفاوت معیشتی واقتصادی رابرایش محسوس وملموس و مشهود قرار داد و از دوران کودکی خود همانند دیگر هم سن و سالان خود درامر کشاورزی ودامداری باخانواده ایشان همکاری میکرد و همگام باآن به امر تحصیل وفراگیری علم ودانش پرداخت.

    شناخت وسوابق تحصیلی واجرایی و فرهنگی ایشان بطور خلاصه ومجزا به شرح زیربیان می گردد.
    الف)ایشان ازاول تاچهارم ابتدایی را بصورت چند پایه در دبستان ابتدایی مهر آیین روستای نعمه گذراند وسپس کلاس پنجم را دردبستان غزالی روستای مالکیه سفلی(همان ناصرطرفی فعلی)به پایان رساند و مقطع راهنمایی ایشان درمدرسه راهنمایی رستاخیز سابق که درجریان پیروزی انقلاب به مدرسه شهیدباهنرفعلی تغییر نام یافت ودرخردادماه سال59مقطع راهنمایی  خودبه پایان رساند وسپس باشروع جنگ تحمیلی درشهریور 1359 ومهاجرت مردم ازمنطقه به مدت2سال ترک تحصیل نموده وبابرگشتن مردم درسال62دردبیرستانهای شهرستان به درس خود ادامه داده و سپس درخرداد 1365 موفق به اخذ دیپلم خود گردیدودرمهرهمان سال موفق به ورودبه مرکزتربیت معلم حضرت رسول اکرم (ص)اهواز شد وبعداز  2 سال تحصیل به کار معلمی وتدریس در مدارس روستایی وشهری سوسنگرد مشغول شد وسپس درسال 1369درکنکورسراسری درگروه علوم انسانی شرکت نمود و با کسب رتبه 407 دررشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران قبول شد وبعد از دوسال تحصیل سپس درسال 1385 درکنکورکارشناسی ارشد شرکت نمود و دررشته جامعه شناسی (مطالعات زنان ) دانشگاه علامه طباطبایی تهران بارتبه علمی 10وارد شد. و بعد از دو ترم تحصیل دراین رشته بعلت شرایط نامساعد کاری ترک تحصیل نمود. و بلافاصله درآزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی وبارتبه علمی 3 دررشته جامعه شناسی دردانشگاه جامع شوشتر پذیرفته شد وبعد از دو سال تحصیل وبا اخذ درجه عالی درپایان نامه ومعدل (الف) فارغ التحصیل شد.


    ب)سوابق در جبهه و وجنگ:
    _ درسال61بعنوان فرمانده پایگاه شهید ناصر طرفی روستایی مالکیه سفلی
    _درسال 62 به جبهه اعزام گردید ودرمنطقه عملیاتی الفجر مقدماتی _خیبر شرکت نمود
    _ودر ادامه کمین های اطراف جزایر مجنون بعنوان بی سیم چی مشغول بودند
    _ودرادامه سال 63 بعنوان جانشین حوزه 2شهرستان هویزه وسپس بعنوان فرمانده حوزه بسیج شهر هویزه مشغول بوده
    _ودرسال64درمنطقه عملیاتی طلائیه وهورالعظیم مشغول بوده
    _ودرسال65 بعنوان فرمانده دسته وسپس بعنوان جانشین گروهان1درگردان قائم(عج)درچزابه
    _ودرسال66بعنوان مسئول پرسنلی گردان قائم درمنطقه عملیاتی بستان مشغول بودند
    _وسپس درسال74بعنوان فرمانده گروهان2ازگردان روستایی عاشورامشغول بودند
    _ودرسال77بعنوان جانشین گردان روستایی عاشورا مشغول بکار شده اند.


    ج)سوابق اجرایی وعملکردی
    _درسال 68 به مدت 4 سال بعنوان عضو  شورای اسلامی روستایی محل سکونت
    _درسال 71 و 72 بعنوان نماینده دانشجویان علوم اجتاعی در دانشگاه
    _درسال 71 بعنوان دانشجوی نمونه شایستگی علمی واخلاقی تقدیرنامه از رئیس دانشگاه دریافت نمود
    _درسال 70 و 69 دردانشگاه تهران شغل دبیری را درمناطق12 و 10آموزش وپرورش تهران مشغول بکار شد و سپس درسال 72 و 71 بعنوان دبیر مدارس ناحیه 3 اهواز مشغول شد
    _ودرسال 72 به بعد دبیر ریاضی و جامه شناسی و اقتصاد مدارس راهنمایی ومتوسطه سوسنگرد شده اند
    _درسال 75 بعنوان مسئول آموزش راهنمایی و متوسطه اداره آموزش وپرورش سوسنگرد منصوب گردید
    _درسال84بعنوان رئیس آموزش وپرورش دشت آزادگان منصوب گردید وبا شعار توسعه درنیروی انسانی تجهیزات فضای آموزش مشغول بکار شد و عملکرد آن دراین مسئولیت به شرح زیر:

    1- تکریم ارباب رجوع از طریق حضور مستمر در بین مردم و شنیدن تمام نقدها و نظرات مردم و نصب صندوق هایی تحت عنوان «ارتباطات مردمی» در مساجد و اماکن عمومی شهر و روستا
    2- بدون تغییر در ترکیب نیروی انسانی در اداره توانست نظر همه ی کارشناسان ستادی اداره جلب نماید و با برادری و تعامل درست برنامه های راهبردی خود عملیاتی نماید چون ایشان به عزل های بی رویه و برخوردهای جناحی هیچ اعتقادی ندارد و توانست صمیمیت و همفکری و همدلی بر مجموعه حاکم نماید.
    3- در سال 85 برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش دشت آزادگان توانست کل بیوگرافی و مشکلات تعلیم و تربیت منطقه را درتمام زمینه ها تدوین و مستند جمع آوری نماید و عازم تهران شد و توانست با وزیر نسبت به مشکلات موجود در منطقه محروم دشت آزادگان جلب نماید و موارد تجهیزاتی ذیل تأمین گردید و تاکنون بعد از ایشان هیچ یک از رؤسای بعدی نتوانسته اند این امر را تکرار کنند.
    تأمین و تجهیز کلیه کلاس های درس و کارگاه ها و آزمایشگاه ها به کولر گازی (مدارس شهری و روستایی)
    تأمین آب سرد کن در نسبت های متفاوتِ هر مدرسه و متناسب با جمعیت دانش آموزی هر مدرسه در شهر و روستا
    تأمین و تجهیز بیش از 80درصد مدارس به دستگاه های تکثیر و فتوکپی و ...
    تأمین و تکثیر اکثریت قریب به اتفاق مدارس به کامپیوتر و چاپگر
    راه اندازی کارگاه های IT در 7 دبیرستان نظری و راه اندازی 5 سایت جامع کامپیوتری در هنرستان ها و مدارس متوسطه
    راه اندازی درمانگاه فرهنگیان با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان درمانگاه شبانه روزی فرهنگیان دشت آزادگان و به کارگیری پزشکان متخصص و استفاده عموم مردم از امکانات آن
    راه اندازی مرکز رفاهی و آموزش فرهنگیان تحت عنوان خانه معلم و تجهیز آن به بهترین وسایل و تجهیزات و راه اندازی آشپزخانه وسیع و مجهز به بهترین امکانات
    راه اندازی و تأمین سردخانه زیرِ صفر و بالای صفر فروشگاه فرهنگیان و تعدیل و بازسازی ساختمان داخل و نمای فیزیکی فروشگاه متناسب با شأن فرهنگیان
    راه اندازی دار القرآن حضرت امام (ره) و متمرکز کردن آموزش قرآن و استفاده از اساتید مجرب بومی و این امر در 5 سال متوالی رتبه اول شهرستان در استان در کسب رتبه های قرآنی دختران و پسران منطقه در جشنواره های قرآن و معارف اسلامی و نام دشت آزادگان در همه رشته ها در هر ساله می درخشید و در سطح استانی از سوسنگرد به عنوان قطب قرآنی یاد می کردند.
    راه اندازی پژوهش سرای معلم و تجهیز آن به بهترین منابع علمی متناسب با هر رشته و سطح علمی و راه اندازی سایت اینترنتی جهت استفاده معلمان در آن زمان
    راه اندازی مرکز آموزش نیروی انسانی و تجهیز فضای مربوط به امکانات مورد نیاز
    تجهیز اداره به وسائط نقلیه جدید و حذف فرسوده ها بطور نمونه (سه دستگاه مینی بوس- سه دستگاه نیسان- یک دستگاه خاور- یک ماشین پژو- یک دستگاه پاترول و ...)
    تجهیز کتابخانه های مدارس پیش دانشگاهی به سایت های آموزش (IT)  و تأمین کتابخانه های مراکز پیش دانشگاهی به کتب کمک درسی و کنکوری
    تجهیز اداره و کارشناسی های مربوطه به نرم افزارهای مورد نیاز
    بخش فضا (عمرانی)
    احداث مدارس ذیل با حسن تعامل و تلاش های شبانه روزی و بی وقفه ایشان صورت گرفت:
    1- احداث دبیرستان حضرت فاطمه و فدک فعلی 2- دبیرستان امام حسین (ع) در کوی ابوذر 3- دبیرستان شهید رحیم سودانی در کوی مدرس 4- توسعه 6 کلاسه مدرسه راهنمایی شهید باهنر 5- توسعه 2 کلاسه مدرسه 7 تیر روستای حاجیه 6- احداث مدرسه ابتدایی شیخ مصطفی خمینی مالکیه غربی 7- احداث مدرسه شهید فکوری 8- احداث مدرسه محدثه ساریه 9- توسعه کلاسه آموزشی در مدرسه میهن ابوحمیظه 10- احداث مدرسه 5 کلاسه ابوحمیظه در قسمت الغدیر 11- احداث مدرسه آیه ا... سعیدی دهلاویه 12- احداث مدرسه المهدی چولانه 13- احداث مدرسه رسالت سگور صالح 14- احداث مدرسه شهید جلیزاوی شهرک جلیزی 15- احداث مدرسه مدرس جلیزی عبدالرضا 16- احداث مدرسه حضرت صدیقه روستای شریعتی 17- احداث دبیرستان 12 کلاسه کوت (تاکنون نیمه کاره مانده) 18- احداث مدرسه حبیب بن مظاهر و راه اندازی دبیرستان در کوت 19- احداث مدرسه امام موسی الکاظم (ع) البوسحاب 20- احداث هنرستان کشاورزی 25 آبان به عنوان بزرگترین هنرستان استان خوزستان (تاکنون نیمه کاره) 21- احداث مدرسه روستای حمودی بیت ساچت (تاکنون نیمه کاره) 22- احداث مدرسه شهید ناظم حمادی روستای گلبهار 23- احداث مدرسه بلال حبشی در ابوحمیظه 24- احداث مدرسه 14 معصوم فرهنگیان 25- احداث مدرسه 10 کلاسه فرهنگیان بستان 26- احداث هنرستان فنی نفت و تجهیز آن با همکاری وزارت نفت 27- توسعه 2 کلاسه مدرسه ابتدایی هوفل 28- احداث مدرسه سویدانی (تاکنون نیمه کاره) 29- احداث مدرسه 12 کلاسه در کوی ولایت (تاکنون نیمه کاره) 30- احداث هنرستان دخترانه در کوی ولایت (تاکنون نیمه کاره) 31- احداث شبانه روزی با ظرفیت 400 نفر خوابگاهی از بزرگترین شبانه روزی های استان در خزعلیه (فعلا دست دانشگاه) 32- احداث سالن شهید رحیم سودانی جنب پل مرکزی 33- احداث سالن امتحانات در مدرسه ملاصدرا 34- احداث سالن در قمر بنی هاشم 35- احداث نمازخانه در مدرسه هجرت 36- احداث نمازخانه در مدرسه حضرت زینب (س) 37- احداث نمازخانه در مدرسه کوثر 38- احداث نمازخانه در دبیرستان حضرت بتول (س) 39- احداث نمازخانه در مدرسه راهنمایی حضرت آمنه (س) 40- احداث ساختمان اداره آموزش و پرورش (مکان فعلی) 41- حصار کشی و محوطه سازی مدرسه شهید طالبی روستای ساریه 42- حصار کشی و محوطه سازی مدرسه امام رضا (ع) روستای مالکیه سفلی 43- حصار کشی و محوطه سازی مدرسه شرافت روستای مالکیه 44- حصار کشی و محوطه سازی مدرسه توحید ابوحمیظه 45- حصار کشی و محوطه سازی مدرسه شهید شکوهی روستای جلالیه شمالی 46- احداث مدرسه 12 کلاسه شهدا در کوی کارمندان دولت 47- حصار کشی مدرسه شهید جاسم اسعدی با کمک خیرین 48- حصار کشی و محوطه سازی مدرسه جواد الأئمه (ع) 49- محوطه سازی بعضی از مدارس دیگر
    بخش نیروی انسانی
    استفاده حداکثری از ظرفیت های نیروهای پاره وقت و جذب 275 نیروی زن و مرد از بومیان منطقه و بکارگیری آنان در مدارس مقاطع متفاوت که کلیه آنان امروزه به عنوان دبیران رسمی مشغول به کار هستند که از این امر به عنوان یک فرصت شغلی استفاده شد.
    پی گیری مجدانه تأمین نیروهای مرتبط متناسب با دروس و رشته ها و جنسیت های مورد نیاز مقاطع شهرستان و برخوردار شدن مدارس از نیروی مرتبط
    توسعه بخش فنی و حرفه ای و کار و دانش  در بخش دختران و پسران با جذب معلمان متخصص و مرتبط
    با جذب هر ساله نیروی انسانی مرتبط و اضافه شدن و اتخاذ سیاست خاص نقل و انتقال نیروی مرتبط در تمام زمینه ها تأمین شد.
    بخش آموزش
    با راه اندازی ستاد پیشرفت تحصیلی در منطقه و استفاده از نظرات مدیران و معلمان تلاشگر و بر حسب عملکرد دانش آموزان در امتحانات نوبت اول، کلاس های تقویتی با مشارکت اولیای دانش آموزان و جلب نظر خیرین آموزش (معلمان تلاشگر و بدون هیچ چشم داشت مالی) هر ساله فعال شدند و درصد قبولی هر ساله رو به افزایش بود.
    راه اندازی ستاد کنکور با همت اداره و حمایت و پشتیبانی دبیران دلسوز و تلاشگر بومی و فعال کردن کلاس های کنکوری در رشته های ریاضی، ادبیات فارسی، فلسفه و منطق، الهیات، ادبیات عرب و فیزیک و شیمی و ... بدون هرگونه اخذ وجه از دانش آموزان.
    و بعد از 2 سال توجه دانشجویان طرح جهادی دانشگاه ها، و ایجاد ارتباط با دانشگاه های تهران و امام صادق (ع) و امیرکبیر توجه آن ها به منطقه جلب نموده و به صورت شبانه روزی در ایام نوروز به مدت 2 هفته فعالیت کنکوری در دو بخش خواهران و برادران با استفاده از اساتید و دانشجویان دانشگاه های فوق اجرا گردید.
    و سپس کلاس های کنکوری در مدارس به صورت متمرکز جهت دانش آموزان پیش دانشگاهی (دختر و پسر) و دعوت از اساتید برجسته کشوری و استانی جهت تدریس بدون اخذ وجه از اولیاء.
    و راه اندازی طرح مینی بوس کنکور و اعزام دانش آموزان دختر و پسر ریاضی و تجربی به آموزشکده اهواز با استفاده از مینی بوس و راننده اداره.
    گرفتن جشن قبول شدگان کنکور و تقدیر از آن ها.
    که این امر به ارتقای آمار قبول شدگان کنکور به طور هر ساله و در گروه علوم ریاضی درصد قبولی کنکور به رتبه دو استانی رسید.
    گواه این گزارش در امر احداث مدارس موجودند و تجهیزات مدیران و معلمان منصف گواهی می دهند و در امر ارتقاء سطح کیفی کنکور آمار سال 89-84 به عنوان عملکرد این مدیریت شاهد و گواه اصلی این امر خواهد بود و فعال بودن ایشان در عرصه مدیریتی و اجرایی موارد ذیل می تواند باشد:
    1- در سال 87 به عنوان مدیر برتر استانی و کشوری معرفی گردید که در اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش کل کشور تقدیر نامه خود را از دست رئیس جمهور و وزیر وقت دریافت نمود (در تاریخ آموزش و پرورش منطقه برای اولین بار است).
    2- در سال 83 به عنوان کارمند نمونه استانی، تقدیر نامه از دست استاندار خوزستان دریافت نمودند.
    3- تقدیر نامه هایی از معاونت ها و مدیر کل های وزارتی به  تعداد 10 مورد دریافت نموده است.
    4- تقدیر نامه های استانی از مدیر کل و معاونت ها مشتمل بر 17 مورد دریافت نموده است.
    و در سال 89 مأموریت کاری از دشت آزادگان به پایان رسید و بلافاصله به عنوان رئیس اداره تعاون و رفاه معلم اداره کل آموزش و پرورش استان نمصوب گردید و سپس بعد از 4 ماه ایشان را به عنوان رئیس آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز منصوب گردید و با مدیریت منابع انسانی و ایجاد تعامل درست بین بخش های متفاوت آموزش و پرورش و مسئولین شهرستان اهواز و استان توانست مدیریت مطلوب و در بخش بسیار وسیع از شهرستان اهواز انجام دهد و به مدت نزدیک به 4 سال تعداد 35 تقدیر نامه استانی و 20 تقدیر نامه وزارتی دریافت نموده و در امر ارتقاء کیفیت آموزش و تجهیزاتی و عمرانی قدم های بسیار مؤثری برداشته است.
    ایشان به عنوان دبیر ریاضی، جامعه شناسی مدارس سوسنگرد
    ایشان به عنوان استاد دانشگاه های آزاد سوسنگرد، پیام نور سوسنگرد، پیام نور هویزه و دانشگاه فرهنگیان اهواز مشغول به تدریس می باشند.